Pomoc techniczna PDC: +48 728 888 108 |pdc@stigo.com.pl
Wiedza2018-01-03T12:18:13+00:00

Artykuły o PDC

  • Baza kontrahentów

  • Usprawnienia procesu produkcji

  • Kontrola produkcji

  • Kontakt z klientem

  • Obciążenie stanowisk

  • Wydajność personelu

  • Rekalkulacja zlecenia

  • Kalkulacja w połączeniu z magazynem

  • Możliwości Plan-de-CAMpagne

  • Lista elementów (BOM) i planowanie

Przydatne terminy

Napotkałeś niezrozumiałe skróty? Sprawdź definicje poniżej!

ERP

ERP (ang. Enterprise Resource Planning), Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa – określenie klasy systemów informatycznych służących wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem lub współdziałania grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, poprzez gromadzenie danych oraz umożliwienie wykonywania operacji na zebranych danych.
Systemy ERP są oprogramowaniem modułowym i zwykle obejmują obszary: magazynowanie, zarządzanie zapasami, śledzenie realizowanych dostaw, planowanie produkcji, zaopatrzenie, sprzedaż, zarządzanie relacjami z klientami, księgowość, finanse, zarządzanie zasobami ludzkimi.
Źródło: www.wikipedia.org

MES

MES (ang. Manufacturing Execution Systems) to Systemy Realizacji Produkcji.
Systemy klasy MES wykorzystując technologie informatyczne, oprogramowanie, urządzenia elektroniczne i elementy automatyki, umożliwiają efektywne zbieranie informacji w czasie rzeczywistym wprost ze stanowisk produkcyjnych i ich transfer na obszar biznesowy. Informacje o realizacji produkcji mogą być pobierane bezpośrednio z maszyn oraz przy udziale pracowników bezpośrednio-produkcyjnych.
Dzięki funkcjonalności systemu można uzyskać natychmiastowy sygnał zwrotny o stopniu wykonania produkcji, podejmować na bieżąco właściwe decyzje i reagować na nieprawidłowości pojawiające się w czasie procesu produkcyjnego. Pozyskane dane z procesu produkcyjnego pozwalają na analizę kluczowych wskaźników wydajności i uzyskanie realnego obrazu wykorzystania zdolności produkcyjnych.
Źródło: www.wikipedia.org

CRM

CRM (ang. Customer Relationship Management) – Zarządzanie relacjami z klientami lub System relacji z klientami, to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.
CRM należy traktować nie tylko jako narzędzie, ale jako część strategii i filozofii biznesu, gdzie stały kontakt i zadowolenie klienta jest kluczową wartością. Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych – od początku procesu sprzedaży poprzez serwis do sporządzania odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela produktów.
CRM to także strategia, która ma na celu poprawę kontaktów z klientami, przez co możliwy jest dynamiczniejszy rozwój przedsiębiorstwa i lepsza realizacja wyznaczonego celu – osiągnięcie zysku.
Źródło: www.wikipedia.org

Więcej wiedzy o PDC

Wybierz intresujący Cię temat i poszerzaj swoją wiedzę o Plan-de-CAMpagne!

  • Zarządzanie danymi w firmie produkcyjnej
  • Aplikacje mobilne do zarządzania produkcją
  • Serwis: administracja terminów i kosztów w programie Plan-de-CAMpagne
  • Plan-de-CAMpagne – nowości w wersji 5.0.
  • Intrastat w systemie Plan-de-CAMpagne
  • Zarządzanie plikami CNC w Plan-de-CAMpagne
  • Poszerzona funkcjonalność procesów logistycznych na przykładzie systemu Plan-de-CAMpagne
  • Poszerzona funkcjonalność procesów logistycznych. Negocjacje cen na przykładzie systemu Plan-de-CAMpagne
  • Korzyści z wdrożenia Plan-de-CAMpagne
  • Poziomowany system ssący w systemie Plan-de-CAMpagne
  • Zarządzanie informacją – jak efektywnie kierować przepływem informacji w firmie?
  • Personalizacja Plan-de-CAMpagne – dostosowywanie programu do indywidualnych potrzeb firm, działów oraz osób
  • Integracja Plan-de-CAMpagne z oprogramowaniem CAD
  • Integracja Plan-de-CAMpagne z oprogramowaniem MS Outlook
  • Plan-de-CAMpagne kompatybilny z SEPA
  • Koszty dodatkowe w projekcie, administracja i rozliczanie
  • Rozliczanie kosztów okołoprodukcyjnych ilościowo i wartościowo
  • Sprawdzanie wydajności firmy na podstawie obciążenia stanowisk produkcyjnych
  • Odchudzanie magazynu, dzięki kontroli przepływów materiałów w systemie Plan-de-CAMpagne
  • Cykl życia oferty w rękach handlowca
  • CRM nie tylko dla Handlowców
  • Zakupy i kooperacje
  • ERP przyspiesza Kontrolę Jakości
  • Rejestracja produkcji
  • Rekalkulacja – a co to takiego? Koszty szacowane a koszty rzeczywiste…
  • Zaawansowane planowanie produkcji na bazie wykresu Gantt’a
  • Identyfikacja towarów i wyrobów