CASE STUDY:

Wdrożenie Plan-de-CAMpagne w firmie PROMOTECH-KM

PROMOTECH-KM to firma z woj. podlskiego zajmującą się obróbką metali, produkcją maszyn oraz małej i średniej wielkości konstrukcji metalowych. PROMOTECH-KM posiada rozbudowany i wszechstronny park maszynowy, który pozwala na produkcję najwyższej jakości wyrobów. We współpracy stawia na długoterminowe i partnerskie relacje, elastyczność i błyskawiczną reakcję na problemy naszych klientów.

Dziś prezentujemy rozmowę z Karolem Zadykowiczem, Prezesem Zarządu PROMOTECH-KM, który podzielił się z nami swoimi doświadczeniami z wdrożenia systemu Plan-de-CAMpagne.

Założenia dla wdrożenia Plan-de-CAMpagne - IMPONEX

Dlaczego firma PROMOTECH-KM rozpoczęła poszukiwania programu produkcyjnego?

Karol Zadykowicz: Chcieliśmy uprościć zarządzanie firmą.

Co skłoniło Pana do wyboru Plan-de-CAMpagne?

Karol Zadykowicz: Szczerze? Zaufałem pracownikom i dałem im możliwość wyboru. Finalnie to oni mieli działać w tym systemie i zależało mi na ich wygodzie. Byłem wtedy przekonany, że jeśli ludzie dostaną narzędzie, które sami sobie wybiorą, które będzie im pasowało, to mnie też będzie łatwiej. Po prostu. Dodatkowym czynnikiem, który skłonił nas do tej decyzji były polecenia od lokalnych firm, pracujących już w PdC. Mieliśmy wcześniej do czynienia z innymi systemami klasy MRP/ERP, jednak wybraliśmy Plan-de-CAMpagne ze względu na prostotę i łatwość uzupełniania danych.

Jak przebiegło wdrożenie i co zmieniło w firmie?

Karol Zadykowicz: Przede wszystkim zmieniliśmy naszą politykę księgową magazynu. Wcześniej proces ten, był obsługiwany ręcznie, jednak szybki wzrost produkcji wymusił na nas zmianę. Wdrożenie PdC umożliwiło nam automatyzację tej kwestii. Dzięki programowi dostrzegliśmy niedoskonałości w technologii oraz w założeniach zapotrzebowania materiałowego. Okazało się, że jednych materiałów było więcej niż potrzebowaliśmy, a innych brakowało. Uświadomiło nam to, że musimy dopasować nasz sposób pracy do pracy systemu – bez naginania go do naszych starych przyzwyczajeń. Wyszliśmy z założenia, że program stworzyli ludzie, którzy mają doświadczenie i wiedzą jak powinny być poukładane procesy produkcyjne. Wdrożenie zajęło nam to trochę czasu, ale teraz dużo szybciej przygotowujemy oferty, pracujemy na projektach, sprawniej poruszamy się po poszczególnych kalkulacjach czy uruchamiamy detale magazynowe. W tej chwili produkcja i system zaczęły fajnie funkcjonować jako całość.

Wdrożenie Plan-de-CAMpagne - IMPONEX

Jakie korzyści dla firmy przyniosło wdrożenie PdC?

Karol Zadykowicz: Przede wszystkim udało się nam uporządkować technologię, bo nowy system wymusił na nas zmianę sposobu pracy. Na początku wdrożenia działaliśmy w PdC, ale wykorzystywaliśmy też swoje stare arkusze Excel. Powodowało to, że praca była uciążliwa i mało wydajna, dlatego musieliśmy w końcu przemyśleć technologie, przeanalizować i poukładać drzewo wyrobu oraz dopasować się do programu produkcyjnego. To jest proces, który trwa. To nie jest tak, że mamy to już za sobą. Natomiast wydaję mi się, że wdrożenie PdC przyniosło wiele korzyści, ponieważ wymusiło na nas uporządkowanie „własnego ogródka”.

Uporządkowanie produkcji to jedna strona, a jak po wdrożeniu wygląda ilość zamówień?

Karol Zadykowicz: Po wdrożeniu odnotowaliśmy wzrost zamówień o prawie 40%, co było wypadkową działania systemu, ale też wielu zmian w działaniu firmy. Inwestycja w program się zwróciła i przyniosła bardzo dużo usprawnień w obsłudze zamówień. Zdecydowanie jest nam łatwiej, jeżeli chodzi o tworzenie nowych dokumentów wysyłkowych czy produkcyjnych.

Czy PdC ułatwia zarządzanie firmą?

Karol Zadykowicz: Oczywiście, z PdC łatwiej jest zarządzać firmą i zleceniami, sprawdzać koszty i marże, ale jest to możliwe tylko przy zachowaniu dyscypliny i zrozumieniu systemu przez pracowników. To absolutna podstawa. Myślę, że mój zespół ma tę dyscyplinę, rejestruje, rozumie jak działa system, ale zdarzają się sytuacje, kiedy pracownicy podświadomie nie chcą kończyć zmiany „na zero” i ma potrzebę wprowadzenia do systemu choć minimalnej liczby wykonanych detali, co niewątpliwie wpływa na rzetelność danych. Nasza struktura kosztów nie jest jeszcze tak przejrzysta, jakbyśmy sobie tego życzyli, bo cały czas uczymy się pracy w systemie.

Kluczowe korzyści z wdrożenia Plan-de-CAMpagne - IMPONEX

Jaka jest Pana recepta biznesowa na trudny czas spowodowany pandemią?

Karol Zadykowicz: Warto korzystać z pieniędzy rządowych, obniżyć ceny i zwiększyć produkcję. Dofinansowania pozwalają nam ciąć koszty, tym samym możemy zachęcać naszych klientów do zakupów i napędzać koniunkturę. My zagraliśmy otwarcie i powiedzieliśmy klientom, że w obecnej sytuacji możemy sprzedawać taniej, a tym samym dać im opcję obniżki własnych cen i utrzymania się na rynku. Warto zastanowić się jak nasze decyzje mogą wpłynąć na sytuację długoterminową i polepszenie wspólnej przyszłości.

Dowiedz się więcej o firmie PROMOTECH-KM!

Więcej