Jak szczegółowo kontrolować produkcje bez zagłębiania się w jej szczegóły?

Załóżmy, że zarządzamy przedsiębiorstwem wykonującym sporo zleceń o różnej specyfice. Wykonanie jednego zlecenia trwa kilka godzin, a innego może potrwać kilka dni. Zakładamy także, że stan zapasów utrzymywany jest na optymalnym poziomie (ani nie za dużo, ani nie za mało materiałów) według zasady „just in time”.

Podlega nam kilku kierowników – działu produkcji, magazynu, działu handlowego itd. Zarządzając całą firmą, staramy się tak nią kierować aby wszystko funkcjonowało jak najlepiej i musimy szukać kompromisu pomiędzy dużą liczbą spotkań, wyjazdów, i bieżącą kontrolą stanu naszego przedsiębiorstwa. Otrzymujemy informacje od podległych nam pracowników – o wykonaniu zamówień, o stanie magazynu oraz o opiniach klientów o naszej firmie.

Pojawia się pytanie, czy możemy mieć pełne przekonanie, że pomimo najlepszych intencji naszych podwładnych te informacje zawsze będą obiektywne? Czy kierownik produkcji – przykładowo – nie zapomni poinformować nas o kilku produktach w serii, które nie zostały poprawnie wykonane z powodu braku wystarczającej ilości materiału, bądź o tym, że materiał na linię produkcji dotarł z kilkugodzinnym opóźnieniem.Szef magazynu nie mógł nic zrobić, bo towaru nie zamawiał osobiście lecz zamawiał go pracownik, który akurat poprzedniego dnia miał dużo innych zadań do wykonania i to jedno zamówienie umknęło jego uwadze. Doświadczony przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że monitorowanie takich sytuacji jest bardzo ważne dla poprawnego funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Celem nie jest obarczanie winą podwładnych, lecz zlokalizowanie przyczyny takiego, a nie innego stanu rzeczy i w efekcie zmodernizowanie procedur. Doświadczony przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że skoro sytuacja wydarzyła się raz, kiedyś też może się powtórzyć i będzie starał się zmieniać procedury wykonywania zamówień w taki sposób, aby uniknąć w przyszłości brzemiennych w skutkach pomyłek.

Do takiego celu doskonale nadaje się narzędzie programu Plan-de-CAMpagne o nazwie centrum kontroli. Dane, które są w nim gromadzone przedstawiane są w sposób bardzo przejrzysty, ułatwiający analizę informacji. W bardzo krótkim czasie można skontrolować wszystkie aktualnie rozpoczęte i inicjowane procesy produkcji. Osoba analizująca dane zgromadzone w centrum kontroli jest w stanie bardzo szybko wychwycić wszelkie nieprawidłowości i natychmiast wdrożyć procedury naprawcze.

Zapytaj o demo