Przydatne terminy

Napotkałeś niezrozumiałe skróty? Sprawdź definicje poniżej!

ERP

ERP (ang. Enterprise Resource Planning), Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa – określenie klasy systemów informatycznych służących wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem lub współdziałania grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, poprzez gromadzenie danych oraz umożliwienie wykonywania operacji na zebranych danych.
Systemy ERP są oprogramowaniem modułowym i zwykle obejmują obszary: magazynowanie, zarządzanie zapasami, śledzenie realizowanych dostaw, planowanie produkcji, zaopatrzenie, sprzedaż, zarządzanie relacjami z klientami, księgowość, finanse, zarządzanie zasobami ludzkimi.
Źródło: www.wikipedia.org

MES

MES (ang. Manufacturing Execution Systems) to Systemy Realizacji Produkcji.
Systemy klasy MES wykorzystując technologie informatyczne, oprogramowanie, urządzenia elektroniczne i elementy automatyki, umożliwiają efektywne zbieranie informacji w czasie rzeczywistym wprost ze stanowisk produkcyjnych i ich transfer na obszar biznesowy. Informacje o realizacji produkcji mogą być pobierane bezpośrednio z maszyn oraz przy udziale pracowników bezpośrednio-produkcyjnych.
Dzięki funkcjonalności systemu można uzyskać natychmiastowy sygnał zwrotny o stopniu wykonania produkcji, podejmować na bieżąco właściwe decyzje i reagować na nieprawidłowości pojawiające się w czasie procesu produkcyjnego. Pozyskane dane z procesu produkcyjnego pozwalają na analizę kluczowych wskaźników wydajności i uzyskanie realnego obrazu wykorzystania zdolności produkcyjnych.
Źródło: www.wikipedia.org

CRM

CRM (ang. Customer Relationship Management) – Zarządzanie relacjami z klientami lub System relacji z klientami, to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.
CRM należy traktować nie tylko jako narzędzie, ale jako część strategii i filozofii biznesu, gdzie stały kontakt i zadowolenie klienta jest kluczową wartością. Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych – od początku procesu sprzedaży poprzez serwis do sporządzania odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela produktów.
CRM to także strategia, która ma na celu poprawę kontaktów z klientami, przez co możliwy jest dynamiczniejszy rozwój przedsiębiorstwa i lepsza realizacja wyznaczonego celu – osiągnięcie zysku.
Źródło: www.wikipedia.org

Więcej wiedzy o PDC

Wybierz intresujący Cię temat i poszerzaj swoją wiedzę o Plan-de-CAMpagne!

  • Zarządzanie danymi w firmie produkcyjnej

  • Serwis: administracja terminów i kosztów w programie Plan-de-CAMpagne

  • Plan-de-CAMpagne – nowości w wersji 5.0.

  • Intrastat w systemie Plan-de-CAMpagne

  • Zarządzanie plikami CNC w Plan-de-CAMpagne

  • Poszerzona funkcjonalność procesów logistycznych na przykładzie systemu Plan-de-CAMpagne

  • Korzyści z wdrożenia Plan-de-CAMpagne

  • Zarządzanie informacją – jak efektywnie kierować przepływem informacji w firmie?

  • Personalizacja Plan-de-CAMpagne – dostosowywanie programu do indywidualnych potrzeb firm, działów oraz osób

  • Integracja Plan-de-CAMpagne z oprogramowaniem CAD

  • Zaawansowane planowanie produkcji na bazie wykresu Gantt’a

  • Integracja Plan-de-CAMpagne z oprogramowaniem MS Outlook

  • Plan-de-CAMpagne kompatybilny z SEPA

  • Koszty dodatkowe w projekcie, administracja i rozliczanie

  • Rozliczanie kosztów okołoprodukcyjnych ilościowo i wartościowo

  • Sprawdzanie wydajności firmy na podstawie obciążenia stanowisk produkcyjnych

  • Odchudzanie magazynu, dzięki kontroli przepływów materiałów w systemie Plan-de-CAMpagne

  • Cykl życia oferty w rękach handlowca

  • CRM nie tylko dla Handlowców

  • ERP przyspiesza Kontrolę Jakości

  • Rejestracja produkcji

  • Rekalkulacja – a co to takiego? Koszty szacowane a koszty rzeczywiste…

  • Identyfikacja towarów i wyrobów