Przydatne terminy
Napotkałeś niezrozumiałe skróty? Sprawdź definicje poniżej!
ERP
ERP (ang. Enterprise Resource Planning), Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa – określenie klasy systemów informatycznych służących wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem lub współdziałania grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, poprzez gromadzenie danych oraz umożliwienie wykonywania operacji na zebranych danych.
Systemy ERP są oprogramowaniem modułowym i zwykle obejmują obszary: magazynowanie, zarządzanie zapasami, śledzenie realizowanych dostaw, planowanie produkcji, zaopatrzenie, sprzedaż, zarządzanie relacjami z klientami, księgowość, finanse, zarządzanie zasobami ludzkimi.
Źródło: www.wikipedia.org
MES
MES (ang. Manufacturing Execution Systems) to Systemy Realizacji Produkcji.
Systemy klasy MES wykorzystując technologie informatyczne, oprogramowanie, urządzenia elektroniczne i elementy automatyki, umożliwiają efektywne zbieranie informacji w czasie rzeczywistym wprost ze stanowisk produkcyjnych i ich transfer na obszar biznesowy. Informacje o realizacji produkcji mogą być pobierane bezpośrednio z maszyn oraz przy udziale pracowników bezpośrednio-produkcyjnych.
Dzięki funkcjonalności systemu można uzyskać natychmiastowy sygnał zwrotny o stopniu wykonania produkcji, podejmować na bieżąco właściwe decyzje i reagować na nieprawidłowości pojawiające się w czasie procesu produkcyjnego. Pozyskane dane z procesu produkcyjnego pozwalają na analizę kluczowych wskaźników wydajności i uzyskanie realnego obrazu wykorzystania zdolności produkcyjnych.
Źródło: www.wikipedia.org
CRM
CRM (ang. Customer Relationship Management) – Zarządzanie relacjami z klientami lub System relacji z klientami, to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.
CRM należy traktować nie tylko jako narzędzie, ale jako część strategii i filozofii biznesu, gdzie stały kontakt i zadowolenie klienta jest kluczową wartością. Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych – od początku procesu sprzedaży poprzez serwis do sporządzania odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela produktów.
CRM to także strategia, która ma na celu poprawę kontaktów z klientami, przez co możliwy jest dynamiczniejszy rozwój przedsiębiorstwa i lepsza realizacja wyznaczonego celu – osiągnięcie zysku.
Źródło: www.wikipedia.org
Więcej wiedzy o PDC
Wybierz interesujący Cię temat i poszerzaj swoją wiedzę o Bemet!
Zarządzanie danymi w firmie produkcyjnej
Serwis: administracja terminów i kosztów w programie Bemet
Bemet – nowości w wersji 5.0.
Intrastat w systemie Bemet
Poszerzona funkcjonalność procesów logistycznych na przykładzie systemu Bemet
Korzyści z wdrożenia Bemet
Zarządzanie informacją – jak efektywnie kierować przepływem informacji w firmie?
Personalizacja Bemet – dostosowywanie programu do indywidualnych potrzeb firm, działów oraz osób
Integracja Bemet z oprogramowaniem CAD
Zaawansowane planowanie produkcji na bazie wykresu Gantt’a
Integracja Bemet z oprogramowaniem MS Outlook
Bemet kompatybilny z SEPA
Koszty dodatkowe w projekcie, administracja i rozliczanie
Rozliczanie kosztów okołoprodukcyjnych ilościowo i wartościowo
Sprawdzanie wydajności firmy na podstawie obciążenia stanowisk produkcyjnych
Odchudzanie magazynu, dzięki kontroli przepływów materiałów w systemie Bemet
Cykl życia oferty w rękach handlowca
CRM nie tylko dla Handlowców
ERP przyspiesza Kontrolę Jakości
Rejestracja produkcji
Rekalkulacja – a co to takiego? Koszty szacowane a koszty rzeczywiste…
Identyfikacja towarów i wyrobów
JESTEŚ ZAINTETRESOWANY
SYSTEMEM ERP BEMET?
Wypełnij formularz, a odpowiemy
na wszystkie Twoje pytania!
JESTEŚ ZAINTETRESOWANY
SYSTEMEM ERP BEMET?
Wypełnij formularz, a odpowiemy
na wszystkie Twoje pytania!